Op maandag 31 maart zet Het Laatste Nieuws een belangrijke stap in de verdere uitbouw van HLN.be. De nieuwssite wordt namelijk verrijkt met 317 gemeentelijke nieuwspagina’s. Dat is er één voor elke Vlaamse gemeente en stad, elk Antwerps district en elke Brusselse gemeente.
Op die pagina`s vinden surfers al het lokale nieuws en een evenementenagenda. Ze kunnen er ook de tweets en Facebook-berichten van plaatselijk belangrijke mensen en organisaties lezen en de berichten van brandweer en politie volgen. Daarnaast kunnen surfers zelf foto`s posten: o.a. van hun pasgeboren baby, van plaatselijke evenementen, maar ook van de gemeente vroeger en nu. Bovendien kunnen andere bezoekers de fotografen feliciteren.
Geert Spapen (commercieel directeur van de Persgroep Advertising Classifieds/Local): HLN.be REGIO brengt niet alleen nieuws van de redactie, maar ook interactie, nieuws en andere leuke content door en voor iedereen. Ook voor adverteerders is deze lancering belangrijk nieuws. Via enkele grote formaten en interessante pakketten kunnen zij nu doelgericht en digitaal hun potentiële klanten bereiken in de omgeving van hun zaak of winkelpunt. We ontwikkelden drie productfamilies (Power, Plus en Promo) die we telkens een week online zetten.