Historische CIM-cijfers voor de titels van L`Avenir

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwe CIM-cijfers rond persbereik zijn bekend. Dit zijn de conclusies van Les Éditions de l’Avenir.

 

De krant L`Avenir, vlaggenschip van de groep, boekt historische resultaten. In vergelijking met september 2013 liep het aantal lezers in de Franstalige pers (papieren krant + digitale krant) terug met 4,3%. Desondanks bereikte L`Avenir 2,9% méér lezers. Met 452.610 lezers (papieren krant + digitale krant) is L`Avenir nu het tweede meest gelezen dagblad in Franstalig België. Daarmee laat de krant Le Soir en La Dernière Heure achter zich. Meer dan ooit profileert de krant zich met kernwaarden als kwaliteit, nabijheid en geloofwaardigheid als een vaste waarde binnen de Franstalige pers. Het totale merkbereik (papieren krant + digitale krant + website) maakt eveneens een positieve evolutie door (+3,7%) met 539.900 lezers.

 

Deuzio, het lifestyle magazine van L`Avenir op zaterdag, kan trots zijn op 155.850 lezers.

 

In het segment van de gratis regionale pers publiceerde het CIM voor het eerst cijfers voor Proximag, dat in januari 2013 op de markt kwam. Dankzij de kwalitatieve inhoud, het handige magazineformaat en de nabijheid met de lezer worden 1.086.890 lezers bereikt.

 

De mix van verschillende media (krant, website en gratis regionale pers) zorgt ervoor dat campagnes zowat 1.822.920 mensen bereiken. Dat vertegenwoordigt een dekking van zowat 32 % in Franstalig België.