Het Nieuwsblad en ENGIE lanceren ‘Slimmer Leven Podcast’

FacebookTwitterLinkedIn

Belgen blijken meer en meer gewonnen te zijn voor podcasts. Het is dan ook vanuit die insteek dat Het Nieuwsblad een nieuwe podcast lanceert. Naast de huidige podcasts verschijnt er binnenkort ook ‘Slimmer Leven’. Het concept van de rubriek ‘Slimmer Leven’ blijft behouden: een praktische gids voor alle zaken waar de Vlaming vandaag en morgen mee bezig is. Vanaf 18 januari zullen de huidige touchpoints voortaan ook met een audioluik aangevuld worden.

In de podcast ‘Slimmer Leven’ ontvangt de luisteraar elke werkdag kort en bondig advies waar hij echt iets aan heeft: over gezondheid, opvoeding, geld en voeding. Over relaties en over seks. Maar soms gewoon ook over sanseveria’s. De vaste stemmen zijn Elias Smekens en Stefanie Verhelst. Zij worden iedere keer vergezeld door een Nieuwsblad-reporter die gespecialiseerd is in het onderwerp.

Bert Heyvaert, Adjunct-Chef Weekend Het Nieuwsblad: “Op twee jaar tijd is Slimmer Leven uitgegroeid tot een echte pijler van Het Nieuwsblad. Onze trouwe lezer weet het al: elke dag vindt hij op onze website en in de krant betrouwbaar advies waar je écht iets aan hebt. Met veel trots stellen we dan ook deze podcast voor. Je kan hem beluisteren terwijl je rijdt, kookt, kuist of simpelweg in de zetel hangt. Door de kracht van podcasts brengen we het advies ook op een heel nieuwe manier: heel aangenaam verteld door onze redacteurs en experts, en verweven met persoonlijke anekdotes. We geloven er sterk in dat we, naast de trouwe lezers, binnenkort ook een trouwe schare Slimmer Leven-luisteraars zullen hebben.”

#ikgelooferin

Omwille van een hoge interesse in branded podcasts en vanuit haar missie om van België een kampioen van energie-efficiëntie te maken, voelde ENGIE zich meteen verbonden met het opzet van ‘Slimmer Leven’ en de podcast ervan. Naast een 30 seconden midroll, die volledig zal aansluiten op de content van ‘Slimmer Leven’, worden er ook vier branded podcast afleveringen gepubliceerd onder de naam #ikgelooferin. #ikgelooferin brengt per aflevering het verhaal van een individu die gelooft in een positieve, duurzame toekomst en zijn/haar ervaringen met de luisteraar deelt. De branded podcast start op 23 januari en wordt begeleid door Hilde De Baerdemaeker.

Florence Coppenolle, Chief Communication & CSR ENGIE Benelux: “Als verantwoordelijke speler heeft ENGIE de ambitie om de drijvende kracht van de energietransitie in België te zijn en moedigt het hiervoor iedereen aan om bij te dragen aan een koolstofneutrale toekomst. Ons doel is om elke stap in die richting zo eenvoudig mogelijk te maken voor de Belgen. Om deze ambitie te illustreren, lanceren we in januari een campagne: “De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”. Een aantal van de echte mensen die in onze campagne aan bod komen wilden we graag een extra forum bieden om hun verhaal te vertellen over waarom ze erin geloven en hoe ze anderen willen helpen om zelf kleine stappen te zetten. De link tussen ‘Slimmer Leven’ en de inspirerende verhalen met duurzame tips werd snel gelegd.”

UITGESPROKEN

Mediahuis lanceerde in december 2020 UITGESPROKEN, een inhouse podcast agency dat ook de productie van de branded podcasts van ENGIE onder zijn vleugels nam. UITGESPROKEN staat onder creatieve leiding van Wouter Van Driessche. Hij is oud-journalist en oprichter van de dagelijkse podcast van De Standaard die recent nog werd bekroond met de Belfius Persprijs.

Wouter Van Driessche, Creative Director van UITGESPROKEN: “Dat het mensen zijn die erin geloven die de dingen doen vooruitgaan, dat is iets waar we bij UITGESPROKEN helemaal van doordrongen zijn. We hebben podcasts de voorbije jaren heel snel zien groeien, en het hippe medium zien worden dat ze vandaag zijn. Dat is gebeurd omdat mensen, organisaties en bedrijven de grote kansen zagen die podcasts bieden – erin gingen geloven, zeg maar. Bij ENGIE hebben we dat geloof heel duidelijk gevoeld, van bij de eerste brainstorm. Dat zo’n grote speler podcasts omarmt, zegt veel over de richting die het met podcasts uitgaat. We zijn bij UITGESPROKEN trots om daarin een partner te mogen zijn, en mee de weg te mogen wijzen.”