Helen Willems is de nieuwe voorzitter van het CIM

FacebookTwitterLinkedIn

Helen Willems is door de Raad van Bestuur van het CIM verkozen tot nieuwe voorzitter. Ze volgt hiermee Thierry Keyen op, die na een carrière van 22 jaar afscheid neemt van het CIM. Helen Willems heeft veel ervaring in marketing, media, communicatie en algemeen management bij verschillende adverteerders (Beiersdorf, Miele en Di) en was eerder al bestuurder van het CIM.

Helen Willems: “Het is voor mezelf een aangename ‘herontdekking’. Met mijn voorzitterschap benadrukt het CIM dat alle media, de agentschappen en de adverteerders betrokken moeten worden bij deze strategische oefening. Het gaat uiteindelijk niet alleen over de toekomst van het CIM, maar ook over het samenwerkingsmodel dat de drie families in het CIM in de toekomst willen hanteren. Hierover een vernieuwde consensus zoeken, is een mooie uitdaging die ik met veel enthousiasme aanga.”

Willems is de eerste voorzitter die niet uit de media komt, maar uit de hoek van de adverteerders en dat is geen toeval. In het snel evoluerende media- en reclamelandschap moet het CIM zijn relevantie en geloofwaardigheid versterken. Het is volop bezig met het hertekenen van zijn strategie 2020+, in nauw overleg met alle spelers in de markt. De doelstelling is uitdrukkelijk om zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van traditionele gebruikers van mediagegevens, maar ook om nieuwe trading praktijken in de reclamesector zoveel mogelijk te ondersteunen.