De Belgische juryleden voor Cannes Lions zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Van 17 tot 21 juni vindt het reclamefestival Cannes Lions plaats. Tijdens het 66ste International Festival of Creativity zullen ook vijf Belgen deel uitmaken van de jury en hun oordeel mogen vellen binnen de verschillende categorieën. Naast de klassieke Awarding Jury is er eveneens de Shortlist Jury. Deze jury verwerkt de inzendingen in eigen land voor het festival van start gaat. Hiermee wil Cannes Lions een kwalitatieve behandeling van het grote volume inzendingen garanderen.

De Belgische juryleden zijn:

  • Geoffrey Hantson (Happiness), Digital Craft – Awarding jury
  • Kenn Van Lijsebeth (TBWA), PR – Shortlist jury
  • Klaartje Galle (Darwin BBDO), Direct – Shortlist Jury
  • Jolien Tuyteleers (Wunderman), Brand Experience & Activation – Shortlist Jury
  • Corinne Verstraete (Mediacom), Media – Shortlist Jury

Brightfish stuurt dit jaar bovendien nog een duo van twee jonge Belgische creatieven en een duo jonge marketers naar Cannes om deel te nemen aan respectievelijk de Young Lions Film en Young Marketers Competition.