GRP wordt CommPass en maakt zijn activiteiten toegankelijker

FacebookTwitterLinkedIn
commpass

De vzw GRP, wat staat voor Groep voor Research en Planning, viert haar dertigjarig bestaan in een nieuw jasje. De vereniging brengt professionals van agentschappen, regies, adverteerders, marktonderzoeksbureaus en andere specialisten binnen de media- en communicatiesector bij elkaar.

De Buitengewone Algemene Vergadering keurde twee belangrijke wijzigingen goed: een aanpassing van de statuten waardoor ‘Company Membership’ mogelijk wordt en een naamsverandering naar CommPass.

Van oudsher kon de GRP rekenen op de ondersteuning van sponsors. Vandaag verdwijnt de sponsoring niet, maar wordt er met de Company Membership een nieuwe formule aangeboden. Hiermee kunnen bedrijven veel meer werknemers dan voordien laten deelnemen aan de activiteiten middels een jaarlijks financieel engagement.

De nieuwe naam combineert twee aspecten: de ene verwijst naar het 360° kompas waarmee je je in alle communicatiedisciplines kunt oriënteren, het andere verwijst naar het idee van ‘pass’, de toegangsarmband, de facilitator, het behoren tot een erg levendige mediagemeenschap.

De voornaamste activiteiten van CommPass groeperen zich in drie thema’s:

  • Educate: CommPass Media Schools (Media Essentials, Media Advanced, Market Essentials, MediaBytes en Starters Kit)
  • Share: CommPass Sessions, CommPass Symposium en CommPass Vision Day
  • Celebrate: rond de AMMA Awards die omgedoopt zullen worden tot CommPass AMMA

De bedrijven die zich aansluiten bij de Company Membership kunnen onder hun personeel alle werknemers aanduiden, zonder beperking, die de status van toetredend lid zullen krijgen. Daardoor kunnen ze zich inschrijven aan voordeeltarief (of soms kosteloos) voor opleidingen, sessies en evenementen van CommPass. Bovendien kan het aangesloten bedrijf een werknemer aanwijzen die volwaardig lid wordt van de organisatie en die op de algemene vergadering mag stemmen. Natuurlijk blijft lidmaatschap op individuele basis ook nog steeds mogelijk.

Tenslotte gaat CommPass de invoering van Young in Media (YIM) voorstellen, die zich richt op de min 30-jarigen. Zij kunnen het membership aan halve prijs krijgen en zullen worden uitgenodigd om deel uit te maken van een groep om voorstellen en projecten uit te werken.

Wout Dockx, voorzitter van CommPass, licht de veranderingen toe:

“Het is niet omdat we van naam veranderen dat ook ons DNA verandert. Onze claim ‘Empowering Media People’ blijft behouden. De digitale wereld vertegenwoordigt vandaag de dag bijna de helft van ons publiek en van ons aanbod. Het acroniem GRP verwees naar de oude wereld van de media. CommPass drukt beter uit waar we vandaag voor staan.”

“Anderzijds hebben we vastgesteld dat het inschrijvingsgeld soms een rem kan zijn. Dat hebben we omgebogen tot een opportuniteit om een talrijkere deelname aan te moedigen. Met het nieuwe systeem worden onze opleidingen en sessies makkelijker toegankelijk.”

“Tenslotte ligt het Young in Media project me nauw aan het hart: dit biedt de opkomende generatie de gelegenheid om hun professionele engagement in onze mediasector in handen te nemen.”