Wayne Parker Kent, een Nederlands digitaal mediabedrijf dat zich richt op lifestyle content, breidt zijn activiteiten uit naar België na het opzetten van een strategisch partnership met Mediahuis.
Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd.
Deze krijgen lokale redacties en een lokale salesafdeling, maar ook The Agency (het content marketingbureau van Wayne Parker Kent) zal vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële voorstellen voor Belgische klanten.
De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent komt in Antwerpen. Frank Goren, die The Agency leidde, wordt CEO van de Belgische tak.
Mediahuis zorgde vorige zomer voor een kapitaalverhoging die de groeiplannen van Wayne Parker Kent moest ondersteunen.
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Wayne Parker Kent slaagt er in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze nieuwsmerken die net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel voor lezers als adverteerders”.
Bron: Belga.