Groep rond Aufeminin start samenwerking met Pebble Media

FacebookTwitterLinkedIn

Aufeminin en Pebble Media hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij Pebble Media de commercialisatie van de Belgische bezoekers op de websites van de groep voor zich neemt, zowel in display, video als native advertising.

De internationale mediagroep Aufeminin wil vooral “female empowerment” promoten, is actief in 20 landen en maakt deel uit van Unify (de digitale afdeling van TF1).

Pebble Media zal de Belgische bezoekers van Aufeminin, Marmiton en Doctissimo in de markt aanbieden. Door deze samenwerking kan de online regie een grote relevante Franstalige inventory van zowel display als video aanbieden en een kwalitatieve context voor native advertising.

Philippe Degueldre, Business Intelligence Director bij Pebble Media:

Aufeminin is de onbetwiste leider als het over content voor vrouwen gaat met specifieke focus op beauty & fashion, moederschap en de samenleving. Met forums, communities, apps en nieuwsbrieven is Aufeminin actief op verschillende platformen en dus veel meer dan enkel een site. Aufeminin.com bereikt maandelijks gemiddeld 700.000 Belgen.”

Marmiton is Frankrijks bekendste culinaire site. Met bijna 70.000 recepten heeft Marmiton sinds de oprichting de ambitie gehad om koken toegankelijk te maken voor iedereen en om fijnproevers samen te brengen rond een gemeenschappelijke passie: koken en gezond eten. De aandacht voor seizoenproducten en gerechten voor speciale gelegenheden trekt ook heel wat Belgische bezoekers aan. Marmiton.fr bereikt gemiddeld per maand 1,2 miljoen Belgen.”

Doctissimo richt zich specifiek op het gezondheidsthema. Je kan bij Doctissimo terecht om de kleine kwaaltjes van het dagelijks leven te behandelen, maar ook voor begeleiding bij vragen die bij de belangrijke momenten van het leven horen. Er is een duidelijke opdeling, zodat bezoekers gemakkelijk en snel de gezochte informatie kunnen vinden: voeding, sexualiteit, psychologie, zwangerschap, familie en schoonheid. Doctissimo bereikt maandelijks gemiddeld 1,1 miljoen Belgen.”