Le Monde tekent akkoord met Ligatus om native advertising online te implementeren

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
Le Monde, Ligatus

De groep rond de krant Le Monde (Le Monde, L’Obs, HuffPost France, Télérama, Courrier international, Rue 89 et La Vie) heeft een globaal akkoord getekend met Ligatus. Ligatus is gespecialiseerd in native advertising en performance marketing. Het doel van het akkoord is om een transparante service aan te bieden voor sponsored content op websites, mobiele apps en nieuwsbrieven.

 

De groep Le Monde kan verder rekenen op:

  • reclame in overeenstemming met de waarden van hun titels
  • een selectief netwerk
  • native advertenties geïntegreerd in de nieuwsflow
  • garantie op brand-safety, ongeacht de wijze van aankoop

Strijd tegen fake news

Ligatus is opgebouwd rond een netwerk van hoogwaardige uitgevers, met dank aan de efficiënte technologieën en de integriteit waarvan de adverteerders in hun portefeuille uitgaan. Deze verwerpen namelijk fake news en andere vormen van clickbait.

Dit akkoord bevestigt opnieuw de toenemende impact van native advertising. (De uitgaven van native advertising zullen in West-Europe namelijk de kaap van 13 miljard euro bereiken in 2020). Het benadrukt verder ook het belang van een antwoord zonder compromissen op de behoeften van de internetgebruikers en de nieuwe context van reclame in het licht van de Coalition for Better Ads.