De YMCE Data Driven competitie, georganiseerd door UMA in samenwerking met Bisnode en Welcome Media, is een wedstrijd die jonge, talentvolle mediastrategen in de kijker zet. Aan de hand van een briefing gegeven door een adverteerder die de participanten op voorhand niet kennen presenteren de jonge data-analisten en digitale experten hun analyse en aanbevelingen voor data driven marketing aan de YMCE jury.
Gisteren ontvingen de zes deelnemende teams van twee personen de briefing. Die werd gegeven door Yves Wémers, Head of Brand Management & Media bij BNP Paribas Fortis. De participanten kregen daarna vijf uur om de KPI’s van de gegevens te extraheren en een aanbeveling te maken, beargumenteerd met te realiseren acties om een optimaal resultaat te verkrijgen.
De YMCE Data Driven jury heeft vervolgens de volgende drie duo’s genomineerd:
- Indra Lenaerts (Phd) & Jonathan Hody (Amnet)
- Matthias Langenaeker (Blue449) & Nathanael Compere (GroupM)
- Jennifer Belis (Blue449) & Alper Can (Xaxis)