Geen UBA Xmas Lunch en ook geen Advertiser Personality of the Year in 2020

FacebookTwitterLinkedIn

Het UBA ExCo heeft afgelopen donderdag besloten dat de UBA Xmas Lunch dit jaar niet zal doorgaan. Tijdens de UBA Xmas Lunch wordt normaal ook de Advertiser Personality of the Year (APOY) bekend gemaakt. Ook deze award zal in 2020 niet worden uitgereikt.

De UBA Xmas lunch is voor UBA en haar leden een van de belangrijkste netwerkactiviteiten van het jaar. UBA brengt tijdens de UBA Xmas Lunch jaarlijks de hele sector met adverteerders samen. Maar fysiek netwerken met 1.500 personen is niet mogelijk zolang het coronavirus actief is en er geen vaccin voorhanden is.

Het UBA-team en de evenementenpartner DDMC hebben verschillende alternatieven uitgedacht, zowel live als online, maar de conclusie bleef dezelfde. “Ofwel beperk je de netwerking -de basisdoelstelling- ofwel vergroot je exponentieel de risico’s (gezondheidsrisico, budgetrisico, annulaties…)”, luidt het persbericht. “Een rondvraag bij onze grotere leden wees trouwens uit dat het merendeel vanuit corporate policy dit jaar niet mag deelnemen aan dergelijke evenementen. Vandaar werd uiteindelijk de beslissing genomen om in 2020 geen UBA Xmas Lunch te organiseren.

Bovendien oordeelde het UBA ExCo dat het moeilijk is om een Advertiser Personality aan te duiden in een crisisjaar gekenmerkt door Covid en recessie. “We hebben daarom samen met onze partners PUB en LDV besloten om de uitreiking van de APOY award een jaartje over te slaan.” De UBA hoopt in 2021 opnieuw zijn Xmas Lunch te organiseren.