Fabien Bourgies neemt leiding over nieuw Belgisch bureau van Channel Factory

FacebookTwitterLinkedIn

Technologie- en dataplatform Channel Factory heeft zopas een lokaal kantoor geopend. Dat komt onder leiding te staan van Fabien Bourgies (voormalig algemeen directeur van de lokale tv-zenders in Franstalig België, voormalig marketingdirecteur van de groep Pernod Ricard en voormalig media-expert bij Publicis).

Channel Factory heeft een eigen pre-bid verificatietool (ViewIQ) ontwikkeld die alle YouTube content permanent en in real time analyseert om aldus brand safety en brand suitability te garanderen, zodat context, reclameboodschap, merkwaarden en videocontent bij elkaar passen.

Het bedrijf is een officiële YouTube-partner, via het YouTube Measurement Program (YTMP), waardoor het toegang heeft tot de YouTube API (contentdatabase), zowel voor de kanalen als voor elke video afzonderlijk.

Fabien Bourgies: “In mijn verleden als marketingdirecteur bij Pernod Ricard werd ik vaak geconfronteerd met de moeilijkheid om advertenties, vooral voor alcoholische drankmerken, in “veilige” contexten te plaatsen. Met de explosieve groei van het aantal VOD-kijkuren (video-on-demand) is deze behoefte nog groter geworden. Geen enkel merk wil dat zijn reclame uitgezonden wordt in een context die zijn imago schade kan berokkenen of dat het bij de verkeerde doelgroep terechtkomt.”

Fabien Bourgies zal samenwerken met het Benelux-team van Nick Beentjes.