Eleven Sports Network benoemt Anouk Mertens als Managing Director voor België

FacebookTwitterLinkedIn

Eleven Sports Network heeft bevestigd dat ze haar seniormanagementteam zal versterken met de aanstelling van Anouk Mertens als Managing Director voor België.

 

Anouk Mertens heeft al een heel verleden achter de rug in het Belgische media- en televisielandschap. In haar vorige job als Managing Director Audiovisual bij Sanoma kreeg Mertens namelijk de taak om een 360°-mediaomgeving te ontwikkelen voor de bedrijfsmerken en lanceerde daarbij onder andere digitale tv- en radiozenders. Daarvoor werkte Mertens zeven jaar bij Telenet, waar ze als VP Television op alle televisiediensten moest toezien, waaronder het video-on-demand-aanbod, Yelo, de filmzender PRIME en SportingTelenet.

 

“Anouk heeft uitgebreide ervaring met tv- en digitale platforms en kent de Belgische markt door en door. Ze zal van onschatbare waarde zijn bij het bepalen van ons strategisch businessplan en we zijn enorm blij haar in ons team te kunnen verwelkomen”, aldus Danny Menken, Group Managing Director Eleven Sports Network.

 

Met één zender die al op 2 augustus op de markt werd gebracht en een tweede die met de aftrap van de Serie A TIM op 22 augustus zal worden gelanceerd, komt Mertens op een cruciaal moment en neemt de leiding dan ook over op 1 oktober.

 

“De strategie van Eleven is om zelfstandige, lokale markten te ontwikkelen. De lokalisatie van haar rechtenaanbod, in beide landstalen, is daarbij belangrijk. Ik kijk uit naar het opbouwen van iets geheel nieuw en relevant voor de Belgische sportliefhebber, vertrekkende van een indrukwekkend pakket internationale sportrechten”, legt Mertens uit, en ze voegt eraan toe: “Deze kans krijg je niet elke dag, we maken hier echt iets bijzonders”.

 

Mertens zal de rechtstreekse leiding krijgen over alle bedrijfsprocessen, waaronder affiliate en contentdistributie, advertentieverkoop, programmering, marketing en productie.