Effie Awards 2021: Inschrijvingen geopend, jury bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De inschrijvingen van de Effie Awards zijn geopend. De prijzen die de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit bekronen, worden op 30 september uitgereikt. Tijdens de zomermaanden buigt de jury zich over de inzendingen, om begin september te delibereren over de finalisten en de winnaars tijdens een jurydag.

Voor het derde jaar op rij bestaat de jury uit 30 leden, zodat de keuze voor de laureaten optimaal wordt afgewogen. In de jury geeft Mira De Maeyer (Perrigo) de fakkel van juryvoorzitter door aan Bénédicte Lobelle (Nationale Loterij). Daarnaast maken ook een aantal nieuwkomers hun opwachting in de jury. Het gaat om Aurélie De Nayer (Proximus), Gregory Bauduin (IKEA), Ils Neuts (Telenet), Lieve Pattyn (EG), Mélanie Decelle (Spadel), Els Thielemans (Maxus), Hugues Rey (Havas Media) en Dimitri De Lauw (Wunderman Thompson). Zij vervangen vakgenoten zodat de verhoudingen tussen de verschillende functies (adverteerder, reclamebureau, mediabureau, research en academische wereld) behouden blijven.

Net als vorig jaar verschillende categorieën waarin de ingezonden cases zullen beoordeeld worden:

  • Gedragscampagne – kort
  • Gedragscampagne – lang
  • Merkcampagne
  • Maatschappelijke impact
  • Small is beautiful

Op 22 april vindt de Effie Info Class plaats, waar geïnteresseerden inspiratie voor het schrijven van hun case kunnen opdoen. Een case registreren kan nog tot en met 5 mei.

Meer informatie vindt u in onze Agenda.