DPG Media, Var, IP Belgium en RMB ondersteunen retailers met gratis versterkende radiocampagne

FacebookTwitterLinkedIn

Op zaterdag 21 maart riepen 26 Belgische ondernemers – via een open brief in de krant – consumenten op om online te shoppen bij de winkels die ze normaliter fysiek een bezoekje brengen, onder de hashtag #kooplokaal. Lokaal online shoppen is enorm belangrijk nu veel vestigingen de deuren gesloten moeten houden.

Om de webverkoop van lokale retailers in coronatijden extra te ondersteunen, slaan vier nationale regies de handen in elkaar. DPG Media, Var, IP Belgium en RMB bieden elke adverteerder de mogelijkheid om na zijn ingeboekte radiospot een gratis eengemaakte “concept tag-on” van 5 seconden toe te voegen. Deze zijn identiek voor de vier regies en klinken bijgevolg hetzelfde op alle nationale zenders. De tag-ons, gemaakt door productiehuis Brandy, verwijzen met een verbale kwinkslag naar de online activiteiten van de retailer.

Shop lokaal vanuit uw kot

Met dit initiatief willen de vier regies de fysieke retailers extra ondersteunen in hun boodschap dat ze ondanks gesloten deuren wél graag online zaken blijven doen met hun consumenten. Door herhaling van deze boodschap op alle nationale zenders willen de Belgische nationale radiostations een maximaal bewustzijn bij de consument creëren en hopen ze op een boost van online aankopen bij lokale fysieke retailers.

Voorwaarden

  • Geldig tot en met 30 april.
  • Enkel geldig voor retailers die in normale omstandigheden minstens 75% van de omzet realiseren via fysieke winkelpunten en die nu door coronamaatregelen terugvallen op omzet enkel en alleen via hun webshop.