DPG Media Advertising: nieuwe missie, nieuwe organisatie

FacebookTwitterLinkedIn

Op 1 mei verhuisde de commerciële ploeg van IP Belgium deels naar Rossel Advertising en deels naar DPG Media Advertising. Op 1 september werd dan de nieuwe commerciële organisatiestructuur opgestart. DPG Media formuleert de missie van haar regie als volgt: “Connecting brands to the heartbeat of Belgium”. DPG Media Advertising wil adverteerders via haar merken laten connecteren met wat er leeft in de maatschappij.

DPG Media Advertising commercialiseert voortaan 87 mediamerken in TV, radio, magazines, dagbladen en al hun digitale afgeleiden. Niet alleen voor Vlaanderen, maar vanaf nu ook voor het Zuiden. Agentschappen en adverteerders krijgen toegang tot dit aanbod in zowel het Noorden als het Zuiden. Regionale Franstalige adverteerders blijven bij Rossel Advertising voor de dagbladen, magazines, regionale radio, display en zelfs nu ook addressable TV.

Julie Neyman is Directeur Advertising bij DPG Media Advertising België. Zij leidt een team van 240 medewerkers. Haar ambitie is om het uitgebreide aanbod te vereenvoudigen, zowel voor de eigen organisatie als voor de markt. Elke klant of agentschap krijgt 1 contactpersoon voor zowel het noorden als het zuiden, die wordt bijgestaan door de diverse experten intern. Creatieve experten hebben een goed beeld van alle beschikbare content in noord en zuid. Digitale experten kennen alle mogelijkheden en formules. Deze trio’s behartigen dan de belangen van de klant. Voor het werk in de diepte wordt er nog beroep gedaan op andere interne experten.

“In elk geval geloven wij in het partnership met de agentschappen.”

Julie Neyman: “DPG Media Advertising wil – dankzij de 87 merken en veelheid aan kanalen – een goed zicht geven op wat de 11 miljoen Belgen precies bezighoudt. Daardoor is de regie in staat om gespreksonderwerpen aan de ontbijttafel en op social media te voeden en te stimuleren. En kennen we de hot topics in de vergaderzalen en op kantoor.

Onze ambitie is duidelijk: adverteerders faciliteren zodat die op een impactvolle manier met hun doelgroep in contact kunnen komen. Dat gebeurt via lokale content en een veelheid aan platformen. Via rijke data en doorgedreven expertise in research kent de organisatie het mediagebruik van heel wat Belgen. Zo bereiken we dagelijks 9 op de 10 Vlamingen en 7 op de 10 Franstaligen. Cijfers waarop men, in tijden van een gefragmenteerd medialandschap, best fier op kan zijn. Bovendien zijn alle DPG Media merken aan de basis digitaal en omnichannel.”