DPG Media Advertising lanceert podcast over de kracht van audio

FacebookTwitterLinkedIn

DPG Media Advertising brengt een nieuwe podcast op de markt die volledig gewijd is aan audio: “De Wet van Eustachius”. In deze podcast van acht afleveringen komt telkens één thema aan bod. Zo gaan de twee eerste afleveringen dieper in op enerzijds audio als merkenbouwer en anderzijds audio als het theatre of the mind.

“Met ‘De Wet van Eustachius’ willen we de goesting om sterke, impactvolle radiocampagnes te maken aanwakkeren. Radio wordt vaak gezien als een activerend medium, terwijl het ook sterk positionerend kan werken”, zegt Sabine De Hauwere, hoofd B2B communicatie DPG Media.

In tijden van audio streaming, voice assistants en smart speakers, is sonic branding een belangrijk aspect geworden van een goede cross-mediale campagne. Een merkgeluid creëren is een flinke uitdaging. Als cross-mediale regie, met expertise in radio, video en publishing, gaat DPG Media voor een maximale verbinding van consumenten aan de merken van hun adverteerders.

Tijl Sacré, Creative & Communication Director: “Wij willen merken helpen om de juiste boodschap op het juiste moment en vooral op de juiste manier bij de consument te krijgen. De digitalisering in audio gaat razendsnel en ook het luistergedrag van de consument verandert gestaag. Het belang van sterke en creatieve audiocontent neemt bijgevolg alleen maar toe. Met onze podcast willen we marketeers overtuigen van de kracht van goede audio in hun mediamix, want een sterke sound is vandaag een must voor elk merk.

Steve Van den Audenaerde

Steve Van den Audenaerde, Development Manager Radio bij DPG Media: “Radio roept met woord en klank een heel persoonlijk beeld op bij de luisteraar. Als adverteerder hoop je dat dat beeld heel dicht ligt bij wat je als merk wil uitstralen, maar toch de juiste snaren raakt. We willen inspireren, handvaten aanreiken en onderweg een beetje entertainen. Een podcast is ideaal om die boodschap en dat gevoel over te brengen. Wij bieden de audiocontent aan, de verbeelding van de consument doet de rest.”

Voor de creatie van de podcast werd een beroep gedaan op Paul Wauters en Raf De Braekeleer, ervaren rotten in de wereld van radioreclame. Ook de naam van de podcast werd bewust gekozen.

Steve Van den Audenaerde: “Net zoals bij radio kan je de podcast beluisteren terwijl je iets anders doet. Al hoop ik dat de inhoud zo opslorpend is dat al de rest verdwijnt. Want ook dat is wat goede audiocommunicatie betracht: de aandacht nemen, behouden en je even helemaal innemen. Precies zoals in de buis van Eustachius: de klanken komen breed binnen, strelen zintuiglijk om iets te verworden wat zin en betekenis heeft. Als je het dan ook nog enkele ‘opportunities to hear’ geeft, blijft het in je hoofd hangen.”

De podcast is te beluisteren op de gebruikelijke podcastplatforms zoals Spotify, Google Podcast en Apple Podcasts.