YMCE Data Driven toe aan zijn tweede editie

FacebookTwitterLinkedIn

De wedstrijd Young Media & Channel Experts zet al vijf jaar jonge strategische talenten in de bloemetjes, in samenwerking met de UMA. Sinds vorig jaar is er ook een speciale editie voor jonge data en performance marketing experts. De Expertisecommissie van de UMA ontwikkelde deze op maat gemaakte YMCE-wedstrijd met het oog op de beste jonge medewerkers in dit vakgebied. De wedstrijd vindt plaats op 16 oktober bij Bisnode.

Specifieke talenten die het verschil maken

YMCE Data Driven wil jonge gegevensanalisten en digitale experts belonen die werken voor mediabureaus of gespecialiseerde reclameagentschappen. Kandidaten kunnen zich gratis inschrijven op youngmediachannelexpert.org. Deze wedstrijd kon zich ontwikkelen dankzij een samenwerking met Bisnode en Welcome Media. Zij sloten aan bij IP en Var, de eerste YMCE-partners.

In vijf uur van briefing tot aanbevelingen

De wedstrijd van de YMCE Data Driven Award zal op exact dezelfde manier verlopen als de wedstrijd voor mediastrategen. Om 9u ontmoeten de jonge data-experts de adverteerder. Die zal hun een opdracht geven met een marketingbudget waar ze zich aan moeten houden. De deelnemers worden nadien opgedeeld in teams van twee en krijgen vijf uur om hun taak tot een goed einde te brengen. Ze moeten de te verbeteren KPI’s identificeren en tijdens een presentatie een dashboard voorstellen. Daarin moeten ze alle te nemen stappen opnemen om hun doelstellingen te bereiken. Om 15u45 moeten de verschillende teams hun presentatie op een USB-stick overhandigen om vervolgens elk in 12 minuten hun ideeën voor te leggen aan de professionele jury, die wordt voorgezeten door de adverteerder.