De Tijd en L’Echo lanceren dagelijkse nieuwspodcast

FacebookTwitterLinkedIn

Op woensdag 26 januari lanceren De Tijd en L’Echo een eigen dagelijkse actuapodcast ‘De 7’ en ‘Le Brief’. Hiermee wordt het startschot gegeven van een verscheidenheid aan podcasts die geproduceerd worden binnen het audioproductiehuis van Mediafin. Adverteerders kunnen hun multimediale campagne versterken met audio-advertenties binnen de redactionele podcasts en hun thought leadership in de verf zetten met een eigen native podcast(reeks).

Verbreding publiek

Peter Quaghebeur, CEO van Mediafin: “Naast de geschreven en digitale berichtgeving, benutten we nu ook de voordelen van audio. We geloven dat onze dagelijkse podcasts een sterke kruisbestuiving zullen genereren met onze geschreven kranten, website en app. Op die manier verbreden we ons publiek. Eerdere ad hoc podcastreeksen toonden al dat ons lezerspubliek geïnteresseerd is in auditieve berichtgeving. We weten ook dat podcasts een uitgelezen manier zijn om jongeren te bereiken. Zo kunnen De Tijd en L’Echo, waarvan nu al een kwart van de lezers jonger is dan 35 jaar, de groei van hun bereik bestendigen.”

Redactionele podcasts zorgen voor extra advertentiemogelijkheden

‘De 7’ (met Bert Rymen) en ‘Le Brief’ (met Sung-Shim Courier en Guillaume Cordeaux) brengen elke weekdagochtend in een tiental minuten de zeven belangrijkste nieuwspunten van de dag. Journalisten, politici, academici en andere experten komen aan het woord om extra duiding te geven bij actuele topics.

Adverteerders kunnen hun multimediale campagne uitbreiden door de redactionele podcasts te sponsoren via diverse mogelijkheden zoals pre-, mid- en postrolls of door in te haken op het topic van de podcast via native stitches.

Native podcasts

Naast de redactionele podcasts bouwt Trustmedia, de regie van De Tijd, de native podcasts verder uit.

Hans De Rore, Managing Director Trustmedia: “Native podcasts bieden kansen aan bedrijven en ondernemers om autoriteit en thought leadership op te bouwen. En dit met content waarin onze luisteraars een antwoord vinden op wat hen bezighoudt.”

Nieuwe studio’s

Alle redactionele en native podcasts worden opgenomen in de nieuwe audiostudio’s die Mediafin liet bouwen in hun kantoren. Karel Dierickx, voormalig programmamanager van Play4 en verantwoordelijke voor de podcastcel bij SBS, neemt de leiding van het nieuwe audioproductiehuis voor zijn rekening.

Peter Quaghebeur & Karel Dierickx

Peter Quaghebeur & Karel Dierickx