Roularta rondt overname Sanoma-merken af

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft haar goedkeuring gegeven voor de overname van de Sanoma-merken door Roularta Media Group, waardoor de overname kon worden afgerond.

De overgenomen Sanoma-merken betreffen: de weekbladen Libelle, Femmes d’Aujourd’hui en Flair, de maandbladen Feeling en Gaël, de magazines La Maison Victor, Communiekrant en Loving You, het e-commerceplatform She Deals, alle bijhorende websites (onder andere Flair.be en Libelle.be), line extensions en social mediakanalen van de vermelde merken.

De totale 2017 omzet van de overgenomen Sanoma-merken bedraagt circa 78 miljoen euro voor een overnameprijs (inclusief pensioen- en abonnementenverplichting) van 33,3 miljoen euro.

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta: “De doelgroepen van de overgenomen merken zijn uitgesproken vrouwelijk en vormen dus een mooie aanvulling op de reeds bestaande hoogkwalitatieve doelgroepen die vandaag al bereikt worden via onze huidige magazines, zoals Knack, Le Vif, Trends, Sport Voetbal Magazine, Nest en Plus Magazine”.

Parallel aan deze transactie werd ook de verkoop van de Roularta titels Ik Ga Bouwen & Renoveren en Je Vais Construire & Rénover voor een prijs van 1 miljoen euro aan Sanoma gefinaliseerd.