De Newspaperbrands gaan in zee met Wout Dockx

FacebookTwitterLinkedIn

Na een mandaat van 2 jaar bij Gfk maakt Wout Dockx de overstap naar de wereld van de Newspaperbrands. Hij zal de marketing en innovatie gaan vormgeven van de initiatieven die de uitgevers IPM Groupe, Mediahuis, De Persgroep en Rossel gezamelijk ontwikkelen. De NP advertentiepakketten zijn daarbinnen de belangrijkste driver. Door de voortschrijdende digitalisering van de newsbrands dienen zich echter nieuwe opportuniteiten aan die verder ontwikkeld moeten worden. Het centrale platform Newspaperswork is daarbij een instrument om de ondersteunende info beschikbaar te stellen en te promoten. Via initiatieven op het vlak van research zal er verder aan innovatie en sector onderbouwend argumentarium worden gewerkt.

 

Bart Decoster (Mediahuis): “We zijn zeer blij met de komst van Wout Dockx als sectorambassadeur omdat zijn visie, ervaring en netwerk ons als sector zal helpen om ons verder te differentiëren tov andere media en communicatiekanalen. Door de vermelde digitalisering is de challenge groot. Harmonisering en innovatie van het aanbod worden cruciaal. Wout beseft heel goed hoe hij dit het best kan aanpakken tov de verschillende markten, uitgevers en andere cruciale organisaties”.

 

Wout Dockx: “Ik was meteen enthousiast voor deze opdracht omdat er zoveel verschillende facetten aan zitten. De newspaperbrands zitten volop in een turnarround waarbij zich nieuwe mogelijkheden aandienen – denk maar aan mobile en video. Tegelijk biedt hun traditionele business nog steeds een uniek en krachtig communicatieplatform. Het samenbrengen van beide elementen is een heel interessante challenge. Tegelijk raakt het ook aan de manier waarop de markt werkt en georganiseerd is. En ook de currencies zijn fundamenteel verschillend. Heel verschillende aspecten dus met veel verleden en veel toekomst. Ik was meteen verkocht”.

 

Dockx zal zijn missie bij Gfk afronden tegen einde augustus. In die overgangsperiode zal hij zich al geleidelijk inwerken in de nieuwe job.