De grootste business community in België onder de loep

Roularta Media
FacebookTwitterLinkedIn

Op aanvraag van Roularta Media en Trustmedia voerde onderzoeksbureau Ipsos vorig jaar een onderzoek uit naar het gebruik van businessmedia door Belgische beslissingnemers. Deze Decision Makers Survey werpt een nieuw licht op de rol, de relevantie en de toegevoegde waarde van businessmedia in België.

In het eerste deel van de studie gaat de aandacht uit naar het type businessmedia dat managers in professionele context consumeren. Daarnaast brengt deze studie het bereik van de businessmerken van de deelnemende partijen, evenals van enkele internationale businessmerken, in kaart. Hieruit kwamen ook interessante correlaties naar voren m.b.t. de grootte van ondernemingen, tijdstip van raadplegen, verantwoordelijkheden van beslissingnemer, …

Uit de bevraging van 923 Belgische beslissingnemers blijkt dat de Belgische decision makers fervente mediagebruikers (websites en print) zijn in hun professionele context. Hierbij hebben ze een duidelijke voorkeur voor nationale merken t.o.v. internationale merken (40% bereik). De merken van Roularta Media Group (Trends-Tendances, Data News, Kanaal Z/Canal Z) noteren een bereik van 80%. Deze media bieden samen de grootste business community in België.

Nog enkele opvallende cijfers:

  • Print media doen het goed: 73% van de ondervraagde decision makers raadpleegt kranten en/of magazines.
  • Marketing- en salesverantwoordelijken maken in professionele context het meest gebruik van verschillende kanalen: 84% print, 82% social media, 40% audiovisuele merken en 94% websites.

Geïnteresseerd? Wij delen graag de resultaten met u. Mail naar research@roularta.be om alle details te ontvangen.

You have the story, we have the communities: a true love story that never ends.