De 6 genomineerden voor de YMCE Strategy 2020 zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De zesde editie van de ‘Young Media & Channel Experts’ competitie vond plaats op donderdag 5 maart. Dit jaar namen maar liefst 18 jonge media-experten uit 10 verschillende agentschappen deel aan de wedstrijd.

Nathalie Schepers, Senior Brand Manager Lay’s Snacks Doritos & Packaging Lead Benelux bij Pepsico, was dit jaar de verrassingsopdrachtgever die de briefing voor haar rekening mocht nemen. Ze informeerde de deelnemers over Lay’s Bugles en specificeerde zeer duidelijke doelen in termen van groeiende merkbekendheid en toenemende verkoopvolumes.
Verdeeld in negen teams van twee, hadden de deelnemers vijf uur de tijd om een optimale mediastrategie uit te werken en de vakjury te overtuigen van hun strategisch doorzicht.

Na overleg nomineerde de vakjury deze drie duo’s:

  • Juliette Brecx (MediaCom) & Marie Delrue (blue2purple)
  • Thomas Breton (Mediabrands) & Elliot Gillardin (Wavemaker)
  • Georgia Temperman (Dentsu Aegis Network) & Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom)

De YMCE Awards worden georganiseerd door de UMA, in samenwerking met Var, IP, Roularta Media Group en Welcome Media, om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.

Bernard Cools, voorzitter van de UMA Expert Commission: “Naast het competitieve is het vooral een unieke ervaring voor deze jonge media-experten en is het van essentieel belang dat de UMA hierin ondersteuning biedt. De YMCE-oefening kadert volledig in deze context: een interessante dag waar onze jonge mensen volledig onafhankelijk en vrij hun creativiteit en expertise kunnen tonen, gaande van briefing tot definitieve aanbevelingen.”

De 18 kandidaten: Jo Ringoet (PHD Media), Elliot Gillardin (Wavemaker), Thomas Breton (Mediabrands), Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom), Nurya Doorenbos & Beatriz Chufani (Ogilvy Social.Lab), Iris Verdoodt & Georgia Temperman (Dentsu Aegis Network), Stéphanie Lengele (Space), Jacky Gevaert (Publicis Groupe), Rutger Van der Bruggen (Mediabrands), Juliette Brecx (MediaCom), Marie Delrue (blue2purple), Ellen Bosmans & Julie Van Ingelgom (Zigt), Axelle Raquet (Wavemaker), Indra Lenaerts (PHD Media) en Harold Thuysbaert (Space).