Database met marketingfuncties uitgebreid door samenwerking tussen VDAB en BAM

FacebookTwitterLinkedIn

Op de websites van de VDAB, Actiris, Bruxelles-Formation, Le Forem en ADG is voortaan een uitgebreid aantal marketingfuncties terug te vinden. Zo kunnen werkgevers en werkzoekenden sneller een match vinden dankzij de competenties die eraan gekoppeld zijn. De database kwam tot stand dankzij de medewerking met BAM.

Door een samenwerking tussen VDAB en BAM is de database Competent uitgebreid tot 26 digitale profielen. Het gaat om profielen die binnen het marketingvak passen of een impact hebben op marketing, met daarnaast profielen zoals data scientist en business analist die ook buiten marketing gangbaar zijn.

Aan deze profielen zijn vereiste competenties gekoppeld, zodat de match tussen werkgever en werknemer gemakkelijker zal verlopen. BAM engageert zich ook om deze database up-to-date te houden, vermits door de evolutie van het vak continu nieuwe functies het licht zien.

Competent wordt niet enkel als competentie- en functiedatabase gebruikt door de VDAB. Het is ook een partnerschap tussen Pôle Emploi, de sociale partners en de VDAB, Actiris, Bruxelles-Formation, Le Forem en ADG (in de Duitstalige Gemeenschap). Bovendien worden de competenties van Competent geijkt op ESCO, de Europese standaard voor competenties en beroepen, waardoor er ook op Europees vlak uniformiteit is.

Voor marketing is BAM de voornaamste partner. Het komt zo in een rijtje met o.a. Comeos, Mediarte en Grafoc terecht. BAM zelf werkt met o.a. Custo, Agoria en Customer Experience Forum samen.