Data SherloQ: de nieuwe data-oplossing van Rossel Advertising

FacebookTwitterLinkedIn

Data SherloQ biedt gedrags- en intentionele gegevens van de Rossel-merken, die representatief willen zijn voor de Franstalige Belgische bevolking. Er zijn vijf segmenten ontwikkeld, gebaseerd op de verschillende behoeften van de klant: Green Addicts, Car BuyersActive Families, Home Switchers en Living Area.

Het segment Green Addicts brengt mensen samen die worden gedreven door ecologie en interesse hebben voor artikels over groene energie, klimaatmarsen, enz. De Car Buyer is gericht op de gebruiker die in de fase zit van het kopen van een auto, met duidelijke aankoopintenties op de sites van Gocar en Vlan. Het segment Active Families identificeert ouders die meer dan vijf artikels raadpleegden over ouderschap en gezinsleven. De Home Switchers zijn mensen die op zoek zijn naar een nieuwe woning en al een afspraak hebben gemaakt met makelaars. Ten slotte is het segment Living Area in staat om 1,7 plaatsen van het leven per bezoeker te identificeren dankzij de meerdere diensten en lokale kranten die online worden aangeboden.

Andere segmenten worden ontwikkeld op basis van nieuws, maatschappelijke feiten en interesses van klanten. Tegen het einde van het jaar zouden ook deze moeten gebruiksklaar moeten zijn.