CommPass geeft startschot voor Mediaschool Advanced Strategy

FacebookTwitterLinkedIn

Op 26 januari start de eerste cyclus van de Mediaschool, georganiseerd door CommPass. Het centrale thema tijdens de online sessies is “Challenging the status quo!”: los geraken van hoe het altijd gedaan is en durven nieuwe paden inslaan. Daarvoor is meer kennis nodig van inhoudelijke elementen als merk en consument, waarvoor in de lessenreeks gereputeerde sprekers het woord krijgen. De rode draad in deze cursus zijn de cases uit de praktijk, waarmee de sprekers hun visies en adviezen tastbaar en bevattelijk kunnen maken.

De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, te reageren en te beïnvloeden. Daardoor is het “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned kanalen eisen daarbij een evenwaardige plaats op. De drang naar korte termijn resultaat en het mantra “the right message at the right person at the right time” challengen de gekende recepten. In deze context de juiste balans vinden tussen alle touchpoints is ”the new art of recommendation”.

Het ontwikkelen van een strategie vereist daardoor een toenemende kennis van alle facetten van het communicatie gebeuren. De veranderende consument dient te worden belicht. Hij is lang niet meer zo trouw en veel beter geïnformeerd. Wat zijn de gevolgen voor het bouwen en onderhouden van merken? Wat zijn de gevolgen voor de retail? Hoe krijgen we deze consument “engaged” zodat hij op zijn beurt een rol kan spelen in onze communicatie? Hoe kunnen we de digitale funnel optimaliseren, met een maximale impact maar ook een zo hoog mogelijke actie en interactie?

De opleiding is gericht aan mensen die beroepshalve met communicatie bezig zijn – ongeacht hun achtergrond – en die adviezen moet geven, intern of extern. De cursussen worden gegeven in het Nederlands, Frans of Engels, afhankelijk van de spreker. De aanwezigen kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Programma

  • 26/01: De nieuwe consument – Fons Van Dyck, Managing Director, Think BBDO (NL)
  • 02/02: Consumer understanding, back to the real life – Bruno Liesse, Sr Consultant in Media & Consumer Understanding (FR)
  • 09/02: Engagement is gold – Bart De Pauw, Owner, Piëzo (NL)
  • 23/02: Reclame die iedereen wil zien – Wim Vermeulen, Director of Strategy and Sustainability, Bubka (NL)
  • 02/03: Proving your work works: new perspectives on demonstrating effectiveness + workshop – Dominique Poncin, Communication Strategy Director at Kunstmaan|Accenture Interactive (NL) (9u-10u30 les + 11u- 12u30 workshop)
  • 09/03: Strategy in Action: the battlefield experience – Johan Putseys, Owner, p-values.com (NL)
  • 16/03: Touchpoint planning in practice – David Lecouvet, Managing Director, IPG Mediabrands Research & Intelligence (FR)
  • 23/03: How to A.I. is moving the 4P to S.A.V.EEE – Hugues Rey, CEO, Havas Media Belgium (FR)
  • 30/03: Geïntegreerde strategische planning mediacreativiteit + workshop – Veerle De Vos, Marketing and Advertising Consultant (NL) (9u-10u30 les + 11u-12u30 workshop)

Inschrijven kan op de website van CommPass.