Comfidens helpt bedrijven om hun Algemene Vergadering digitaal te organiseren

FacebookTwitterLinkedIn

Eind vorig jaar ondertekende de federale regering een permanente wet die het mogelijk maakt dat Algemene Vergaderingen voortaan ook digitaal georganiseerd kunnen worden zonder een wijziging van de statuten. Comfidens, het corporate & financial communications agency van Trustmedia, werkte een aan alle wettelijke bepalingen voldoend pakket uit om Digitale Algemene Vergaderingen te organiseren.

Yves Van Durme, Managing Director van Comfidens, ziet hierin een nieuwe trend en opportuniteit voor bedrijven. “Dit opent perspectieven. Via een Digitale Algemene Vergadering bereikt een onderneming zijn aandeelhouders veel efficiënter. Bovendien besparen bedrijven ook heel wat op organisatie en logistieke kosten. Wij verwachten dat deze nieuwe vorm van Algemene Vergaderingen heel snel omarmd zal worden door zowel ondernemingen als aandeelhouders.”

Comfidens speelde in op de nieuwe wet en werkte in samenwerking met een advocatenkantoor een pakket uit waarbij Comfidens het organiserend bedrijf van A tot Z ondersteunt bij een Digitale Algemene Vergadering, volledig conform de wettelijke vereisten. Een Digitale Algemene Vergadering is ook een uitgelezen moment voor een bedrijf om aan zijn reputation management te werken: de Algemene Vergadering wordt opgenomen in de look & feel van het bedrijf, in een professionele omgeving (in studio of op locatie) en gelivestreamd. Comfidens neemt ook de inschrijving, registratie en verificatie van deelnemers in handen met aandacht voor de naleving van GDPR. De interactiviteit en connectie met de deelnemers is een belangrijk key element van zo een vergadering.

Door de link met De Tijd en L’Echo, de zakenkranten van Mediafin, en de financiële experts binnen Comfidens, krijgt de Digitale Algemene Vergadering ook de correcte draagplatformen en een versterkende omkadering.

“Wij bieden een impactvolle aankondigingscampagne van de Algemene Vergadering en een postcampagne binnen het ecosysteem van De Tijd en L’Echo aan. Zo blijft het bedrijf ook na de Algemene Vergadering het juiste doelpubliek aanspreken via een multimediale aanpak. Dit maakt deel uit van onze USP: Always ON Reporting”, verduidelijkt Yves Van Durme.