CIM RAM analyse Nostalgie: Nostalgie blijft koploper in Wallonië

FacebookTwitterLinkedIn

Nostalgie behoudt zijn eerste plaats in de ranglijst van Franstalige radiostations in België met 14,9%. Vivacité bekleedt plaats twee met 14% marktaandeel, Radio Contact staat op de derde plaats met 12%. Ondanks een daling van het aantal dagelijkse luisteraars, won Nostalgie wel 4 minuten luistertijd en steeg het van 155 naar 159 minuten. Elke week bereiken alle radiostations van de groep meer dan 1,5 miljoen luisteraars.

Nostalgie+, de puur digitale zender die in november vorig jaar werd gelanceerd voor de Waalse senioren, behaalt 1,6% marktaandeel. Het zorgt ervoor dat de Nostalgie-familie 16,5% van het totale marktaandeel bezit.

Frédéric Herbays, Brand Manager/Programmadirecteur: “Ondanks de huidige context doet het merk Nostalgie het erg goed en bevestigt het nogmaals zijn positie als onbetwiste leider binnen de Franstalige Belgische markt. Nostalgie+, dat enkel digitaal beschikbaar is en via DAB + verschijnt voor het eerst in de CIM-ranglijst met 1,6% marktaandeel. Dat resultaat ligt hoger dan sommige historische radionetwerken die uitzenden via FM. Dit resultaat is niet te verwaarlozen ook al zijn we ons bewust van een publieksoverdrachtseffect tussen Nostalgie en Nostalgie+. Daar hoeven we ons geen zorgen over te maken want onze strategie blijft dezelfde, al onze luisteraars tevreden stellen.”