CIM RAM analyse Mediahuis: Nostalgie groeit met fanbase die steeds langer luistert

FacebookTwitterLinkedIn

In de CIM-cijfers die zopas werden bekendgemaakt behaalt Nostalgie Vlaanderen een marktaandeel van 7,1% in de algemene doelgroep 12+, wat een stijging van 0,4% is t.o.v. de vorige meting, maart-juni. NRJ Vlaanderen blijft stabiel in marktaandeel, maar wint opnieuw meer luisteraars. Dat blijkt uit de radiobereikcijfers voor de periode mei-augustus.

De luisterduur van Nostalgie stijgt naar 217 minuten. Het is de 6de opeenvolgende meting dat de radiozender stijgt in luisterduur. Eind 2018 had Nostalgie nog een luisterduur van 151 minuten.

Managing Director Radio, Tom Klerkx: “We hebben een grote groep van trouwe luisteraars die steeds langer luisteren. In de vorige golf konden we voor het eerst de magische grens van 200 minuten breken, nu stijgen we zelfs verder naar 217 minuten op de algemene doelgroep. Gecumuleerd blijven onze cijfers ook mooi stabiel en blijven we groei noteren op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziekacties, etc. Met NRJ groeien we opnieuw in bereik, zowel op dag-, week- als maandbasis en blijven we inzetten op de jongere luisteraars.