CIM-bereik: visie van Roularta

FacebookTwitterLinkedIn

Volgens de recente CIM Persstudie bereiken alle Roularta-titels samen de helft van alle Belgen. In totaal lezen bijna 5 miljoen Belgen één of meerdere titels van Roularta Media Group.

 

De perstitels van Roularta halen goede resultaten in de CIM Persstudie 2014-2015 die gisteren gepubliceerd werd. Samen bereiken zij 4.819.170 Belgen, goed voor 50% van de totale bevolking ouder dan 12 jaar.

 

De meest opvallende stijging binnen de groep staat op naam van het Nederlandstalig wekelijks nieuwspakket: Knack nieuwsmagazine noteert een belangrijke stijging van 15%, Knack Focus stijgt met 14% en Knack Weekend met 12%.

 

Sport Voetbal Magazine – Sport Foot Magazine overschrijdt voor de eerste keer de kaap van 600.000 lezers, een stijging van 10%. 

 

Met deze resultaten leveren de magazinecombinaties bijgevolg een veel hoger bereik:

  • R News: +7%, 1.549.600 lezers (Knack + Le Vif/LExpress + Trends + Trends/Tendances + Sport Voetbal Magazine + Sport Foot Magazine)
  • R Women: +3%, 1.259.200 lezers (Knack Weekend + Le Vif Weekend + Nest + Plus Magazine)
  • R Young Lifestyle Men: +9%, 976.200 lezers (Knack Focus + Le Vif Focus + Sport Voetbal Magazine + Sport Foot Magazine)

 

Het ICT-magazine Data News blijft sterk scoren in deze specifieke nichemarkt. Data News bereikt 55.300 lezers en zet een sterke stijging van 21% neer. 

 

Verder groeit het blad voor de actieve 50-plusser, Plus Magazine, met 7%.

 

Het business weekblad Trends – Trends/Tendances telt 4% meer lezers.

 

Le Vif/L`Express groeit met 3%. Nest blijft stabiel met een bereik van ongeveer een half miljoen lezers.

 

Alle Roularta magazines blijven selectief op de belangrijke doelgroepen:

  • Meer dan de helft van de Knack Weekend en Le Vif Weekend-lezers behoort tot de twee hoogste sociale doelgroepen (sel. 183).
  • Sport Voetbal Magazine – Sport Foot Magazine is het meest selectieve magazine op jonge mannen (sel. 282).
  • Trends/Trends-Tendances steunt op een uitzonderlijk stabiel lezersbereik tijdens de afgelopen 15 jaar en is uiterst selectief op de zakenman (sel. 392).

 

Noot: Alle bovenvermelde cijfers zijn gebaseerd op de vergelijking van de CIM print+digitaal bereikcijfers van september 2015 in vergelijking met de cijfers van september 2014.