CIM-bereik: visie van Mediahuis

FacebookTwitterLinkedIn

De nieuwsmerken van Mediahuis zien hun totaal bereik groeien tot 69% van alle Vlaamse nieuwsconsumenten. De Standaard is veruit de grootste kwaliteitskrant, terwijl Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad hun lokale positie verstevigen.

 

De cijfers die CIM gisteren publiceerde voor de verschillende nieuwsmerken tonen aan dat de Mediahuis Connect titels dagelijks maar liefst 3.387.000 lezers bereiken, goed voor zo`n 35% van alle Belgen.

 

In Vlaanderen is Mediahuis marktleider en realiseren de nieuwsmerken De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg een totaal bereik van 2.491.400 lezers, ofwel 69% van alle Vlaamse nieuwsconsumenten.

 

Met dagelijks 553.000 lezers blijft De Standaard veruit het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten. Naast de sterke positie bij de hoger opgeleiden kenmerkt De Standaard zich vandaag door een groei in de jongere leeftijdsgroepen 21-44. De Standaard Magazine bereikt wekelijks 317.510 nieuwsconsumenten.

 

Het Nieuwsblad bereikt als nieuwsmerk dagelijks 1.372.410 lezers, de weekendbijlage Nieuwsblad Magazine is goed voor een bereik van 549.400 lezers.

 

Regionaal sterk aanbod

 

Gazet van Antwerpen bereikt elke dag zo`n 538.100 lezers, goed voor een stijging van meer dan 6% ten opzichte van de vorige periode. Van alle Antwerpenaren die een krant lezen (papier, digitaal of online), leest zowat de helft (47%) Gazet van Antwerpen. CittA, het weekendmagazine van Gazet van Antwerpen, kent met 10,4% de sterkste toename in bereik onder de Nederlandstalige krantenmagazines.

 

Het Belang van Limburg verstevigt haar unieke positie en realiseert een groei in bereik van meer dan 5%, goed voor zo`n 478.400 lezers. Hiermee bereikt Het Belang van Limburg maar liefst 84% van alle Limburgse nieuwsconsumenten. Sjiek, het weekendmagazine van Het Belang van Limburg, bereikt 254.500 lezers. Geen enkel ander krantenmagazine, weekblad of maandblad haalt een even hoog bereik in Limburg.

 

Met zijn papieren en digitale versie is Het Nieuwsblad absoluut marktleider in de provincie Oost-Vlaanderen. 

 

Ook L`Avenir bevestigt haar marktleiderschap in de provincies Namen en Luxemburg en bereikt als nieuwsmerk 571.600 lezers, ofwel een stijging van meer dan 4% ten opzichte van de vorige periode. Deuzio, de wekelijkse bijlage van L`Avenir, bereikt 160.300 lezers en tekent hiermee een mooie stijging van 6% op.