Business to Business Press Awards: 64 cases, 15 laureaten

FacebookTwitterLinkedIn

Op 4 november woonden 180 aanwezigen de uitreiking van de allereerste Business to Business Press Awards bij in de Brusselse Bozar.

 

Deze awards bekronen de beste initiatieven van het afgelopen jaar in de vakpers (een sector die ongeveer 350 titels uitgegeven door meer dan 150 persgroepen omvat) en willen het dynamisme van deze tot dusver (te) onbekende markt in de kijker zetten.

 

Voor deze eerste editie werden 64 cases ingeschreven. Vijftien daarvan werden bekroond met een award.

 

Het palmares ziet er als volgt uit:

 

Special Jury Prize + Best Innovation: The Loop (RetailDetail).

 

* Best Diversification: Bouwkroniek Premium (Bouwkroniek).

 

* Best Integration: Data News (Roularta).

 

* Best Digital Newsletter: MM E-news (Media Marketing).

 

* Best Report: MM Quarterly – Digital Mums: Wonder Women en VVA 3.0 (Media Marketing).

 

* Best Relaunch Print: Link2Fleet (MMM Business Media & Co).

 

* Best Relaunch Digital: Module Rexel (Decom).

 

* Best Application: Mobiledoc (Reflexion Medical Network).

 

* Best Cover: Malaise bij Delhaize (Gondola).

 

* Best Editorial Print: De retail in zwaar weer (Gondola).

 

* Best Lay Out: Food`s Magazine (Gondola).

 

* Best Article: Horeca Revue – De moeder van alle verkiezingen, horecastandpunten van de Vlaamse partijen (Evolution Media Group).

 

* Best Editorial Digital: De premie van Meneer Doktoor (Data News).

 

* Best B2B Communication: Humo (Sanoma).

 

* Best Free B2B Magazine: Sparkle (bpost).

 

 

De jury werd voorgezeten door Fred Bouchar (Media Marketing). Hij kon rekenen op de hulp van juryleden GĂ©raldine Reinarz (Sodexo), Stephan Salberter (ING), Geert Van Nieuwenborgh (Corelio Printing), Pascal Mageren (Decom), Arnaud Pitz (BBDO), Michel Robert (Robert & Marien), Fabrice Dekerf (Mediafin), Bart Kuypers (MediaSpecs), Luc De Potter (UPP) en Alain Lambrechts (B2B Press).

 

Deze eerste Business to Business Press Awards werden georganiseerd door Media Marketing, in samenwerking met de vakverenigingen B2B Press en de UPP, en met de steun van ING, Sodexo, Corelio Printing, Decom en Mediaspecs.

 

Meer informatie over de cases vindt u hier.