MediaNation gaat van start met eigen regie

FacebookTwitterLinkedIn

Business AM, de business nieuwssite die deze week ook zijn radiozender lanceerde, zal vanaf nu ook de regie zelf in handen nemen. De regie van MediaNation zat tot eind vorig jaar nog extern bij Connected Media, maar wordt nu intern geleid door Tom Van Doorslaer en Klaas Olbrechts.

Tom Van Doorslaer en Klaas Olbrechts hebben beide een verleden bij DPG Media en zetten vanaf nu samen hun schouders onder de nieuwe interne regie. Daarnaast werd ook Geert Geboes aangeworven, die met zijn ervaring in de mediasector het team komt vervoegen, net als Bart Lauryssen die overkomt van VAB.

Business AM zet enerzijds in op radiospots, audio pre-rolls en display, maar wil vooral inzetten op content advertising met korte sponsorfragmenten op radio en native advertising online.

Tom Van Doorslaer: “Zowel de radioprogramma’s zelf als kortere onderdelen binnen de programma’s kunnen worden gesponsord door adverteerders. Zo geven wij bijvoorbeeld drie keer per uur tijdens de ochtendshow een beursupdate mee, waar een finance adverteerder zich kan aan koppelen. Aangezien we een 100% businessprofiel hebben, is dit het ideale umfeld voor adverteerders om zich binnen deze doelgroep te positioneren. Later op het jaar lanceren we specifieke programma’s rond o.a. mobiliteit, real estate en crypto waar adverteerders zich kunnen koppelen aan niche audio content.