Bpost kiest LiveRamp om omnichannel marketingcampagnes te personaliseren

FacebookTwitterLinkedIn

LiveRamp en bpost hebben op dinsdag 18 oktober een nieuwe samenwerking aangekondigd waarbij bpost het Safe Haven-platform van databedrijf LiveRamp zal gebruiken om zijn marketingcampagnes te beheren. Zo wil bpost de mogelijkheden uitbreiden om zijn contacten te activeren op digitale en gesegmenteerde televisie.

Het gebruik van het Safe Haven-platform gaat bpost toelaten om de meest geschikte en geïnteresseerde personen breder te benutten om bepaalde boodschappen te ontvangen. 1,6 miljoen contacten zijn ingedeeld in een dertigtal gesegmenteerde doelgroepen. Het gaat er dus om berichten beter te personaliseren door ze direct op het juiste doelpubliek te richten, bijvoorbeeld sportliefhebbers, reizigers, eigenaars van huisdieren en tal van andere segmenten.

Naast direct mailing-campagnes zal bpost ook gebruikmaken van Safe Haven voor zijn tv-campagnes. “LiveRamp Safe Haven is een data-activatieplatform dat zich richt op privacy en maakt configureerbare samenwerking mogelijk met externe partners om een doelpubliek op te bouwen, data te activeren en toegang tot waardevolle inzichten te krijgen in een volledig gecontroleerde en veilige omgeving“, zegt Kevin Kielbaey, Head of Retail Media bij LiveRamp België.

Bovendien zal bpost in een latere fase omnichannelcampagnes lanceren die zowel digitale als offline kanalen integreren.

Liveramp’s Marketplace maakt een vereenvoudigde data-activatie mogelijk, over technologieplatformen, tv, meldkamers en analyseomgevingen heen. Dankzij deze samenwerking heeft de markt toegang tot relevante gegevens voor een optimale segmentatie, met name voor direct mail of elk ander digitaal kanaal, op een premium platform met een 100% Belgisch ecosysteem”, verklaart Michel Defloor, Vice President Marketing van bpost.