BAM lanceert The Institute for Meaningful Marketing

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgian Association of Marketing (BAM) lanceert het Institute for Meaningful Marketing (IMM), in samenwerking met de twee leidende Belgische business schools Solvay Brussels School of Economics and Management en Vlerick Business School.

Het doel is marketeers op te leiden tot curatoren van klantgerichte, innovatie- en transformatieprojecten. BAM werkte hiervoor ook het certificeringsproces uit waarmee studenten het Certificate for Meaningful Marketing kunnen verwerven.

Welke actuele kennis en competenties hebben marketeers vandaag nodig om terug hun plaats in te nemen in de C-suite? Hoe kunnen we drukbezette marketeers helpen om zich bij te scholen om klantgericht innovatie- en transformatietrajecten te kunnen leiden? BAM en de twee business schools reiken de marketeers een helpende hand met een select aanbod van 8 modules, een persoonlijk assessment en begeleiding om de gaps te identificeren en de juiste modules uit het aanbod te selecteren.

Het Institute for Meaningful Marketing richt zich tot bedrijven en organisaties die een verschil willen maken en niet enkel gericht zijn op profit en shareholdersvalue, maar willen helpen om de sociale ontwikkelingsdoelstelligen (SDG’s) effectief te realiseren en op die manier van de wereld een betere plek te maken.

Dominque Vercraeye, mede-oprichter van The Chosen Group en voorzitter van het Steering Committee van het IMM: “Aan de basis van de oprichting ligt het geloof dat succesvolle innovatie en transformatie klantgericht moet zijn. Met het IMM hebben wij de ambitie toekomstige senior marketeers te helpen de juiste competenties te verwerven of verder uit te bouwen zodat zij een bedrijf of organisatie op de juiste manier kunnen begeleiden in noodzakelijke transformatie. Op die manier worden de Belgische marketeers deel van de Meaningful Marketing Movement.”

“Een marketeer moet in staat kunnen zijn om de drijvende motor achter de verandering te zijn”, verduidelijkt Irene Personne, CEO & Founder van Personne Consulting. “Daarom werkten we een persoonsgebonden assessment en opleidingstraject uit dat afgestemd is op de skills die de marketeer ontbreekt of nog verder moet uitbouwen.”

Marion Debruyne, decaan aan Vlerick Business School: “Marketeers zijn de krachten die voor positieve veranderingen zorgen, die het durven de sprong voorwaarts te maken. Die missie is nauw verbonden met het DNA van Vlerick en is de reden waarom wij het initiatief van het Institute for Meaningful Marketing steunen.”

Benjamin Beeckmans, Director Company-Specific Programmes aan Solvay Brussels School: “Het is onze missie om zowel jonge als ervaren en kritische denkers uit te dagen om de grenzen van het bestaande economische systeem te verleggen en de leiders van morgen te worden. Met een sterke focus op kennisuitwisseling, individuele ontwikkeling en meerdere netwerkmogelijkheden is dit programma essentieel voor elke marketeer die zichzelf of de onderneming naar een nieuw, hoger niveau wil tillen en sluit het naadloos aan bij de fundamentele doelstelling van de Solvay Brussels School. Via onze uitgebreide expertise in strategische innovatie, data strategie en digitale transformatie zijn we ervan overtuigd constructief te kunnen bij dragen aan dit programma.”