BAM lanceert de Belgian Young Marketers (BYM)

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgian Young Marketers (BYM), opgericht door BAM (Belgian Assocation of Marketing), wil jonge marketeers beter laten integreren in het aanbod aan marketinginitiatieven en beter inspelen op hun behoeften. Dit willen ze bereiken door een platform te creëren waarbij er ruimte is voor knowledge sharing en waarbij jonge marketeers ondersteund kunnen worden in het begin van hun carrière.

BYM wil zo een community vormen waar jonge marketeers onder elkaar terecht kunnen. Zo werd er al een Facebookgroep opgericht die elke jonge marketeer kan volgen. De BYM community wordt opgevolgd door de Young Spirit Board, die een jonge ‘shadow board’ vormt voor de Raad van Bestuur van BAM om zo ook de algemene werking meer op jongeren te laten enten.

Morgane Garot, Media Sales Consultant bij Proximus Skynet Advertising, neemt samen met Catherine De Geest, Digital Account Manager bij Roularta Media Group, het voorzitterschap van de Belgian Young Marketers (BYM) waar.

“Het is een vaststelling dat jongeren weinig aanwezig zijn op de verschillende events en afterworks die in de marketingwereld georganiseerd worden.

Morgane Garot

Daar wilden we wat aan doen. Met zo’n 15-tal trekken we de kar en proberen we jonge marketeers meer te betrekken bij de verschillende initiatieven en zo de marketingwereld te verjongen”, aldus Garot.

“Het officieel startschot werd gegeven op het BAM Student Congress dat plaatsvond op 14 maart”, vertelt Catherine De Geest. “Heel wat van onze mensen waren aanwezig om nuttige informatie te geven aan deze toekomstige marketeers en hen aan te sporen om onze Facebookpagina te volgen.”

Er zijn alvast heel wat initiatieven opgestart die de komende maanden verder uitgewerkt zullen worden. Zo zullen jonge marketeers kunnen genieten van een speciaal lidmaatschap en opleidingen op maat.

Catherine De Geest

Daarnaast organiseert BAM samen met Brightfish de Young Marketers Competition, een wedstrijd om een duo jonge marketeers naar Cannes Lions te sturen. De BYM zal ook aanwezig zijn tijdens de BAM Marketing Days in juni (o.a. met een speciale afterwork).

“Tot slot willen we young marketeers koppelen aan meer ervaren profielen via een buddy program: die kunnen je tips geven, meenemen naar de events die ertoe doen en ga zo maar door”, besluit De Geest.