APOY 2018: Kristof Ampe, Valerie Bracke en Ifke Nauwelaerts zijn de finalisten

FacebookTwitterLinkedIn
PUB en UBA

De Advertiser Personality of the Year (APOY) wordt sinds 2002 gezamenlijk georganiseerd door de UBA en PUB en bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak.

Het publiek werd uitgenodigd om personen te nomineren op de website www.apoy.be. De laureaat wordt gekozen door de lezers van PUB, de leden van de UBA en een professionele jury. De finalisten voor de editie van 2018 zijn Kristof Ampe, Valerie Bracke en Ifke Nauwelaerts.

Kristof Ampe beleefde vele mooie jaren bij Unilever en ABInBev, wat hem Effie Awards en INN’Awards opleverde. Zijn laatste functie bij Unilever was Marketing Director Foods, Beverage & Ice Cream. Sinds 2014 staat hij vanuit TripleA Services bedrijven bij op het vlak van strategie, verkoop en marketing.

Valerie Bracke is Head of Brand, Media & Communication bij KBC Bank & Verzekering. Daarvoor bekleedde ze marketing- en accountfuncties bij Sega, Motorola, Grey, Young & Rubicam en BBDO, waar ze tot 2016 Client Service Director was. In dat jaar stapte ze over naar KBC.

Ifke Nauwelaerts is sinds mei 2017 Head of Marketing bij Lidl. Daarvoor was ze geruime tijd aan de slag bij Sanoma in diverse functies. Ze begon er als Assistant Product Manager en werd er uiteindelijk Marketing & Communication Manager Food en Content Manager Food.

Tijdens de UBA Xmas Lunch op 13 december verneemt u wie Lies Eeckman (toen nog Continental Foods, nu BMW) opvolgt als adverteerder van het jaar. De jury bestaat uit Chris Van Roey (UBA), Philippe Warzée (PUB), Lies Eeckman (BMW), Caroline Lambert (Belfius), Harry Demey (LDV United), Erwin Jansen (Wunderman), Saskia Schatteman (Var) en Jérôme Geneste (Maison Moderne).

Bron: PUB.be.