Basic-Fit lanceert eigen DOOH kanaal

FacebookTwitterLinkedIn

Basic-Fit introduceert een eigen digital out-of-home (DOOH) kanaal. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid om sportieve consumenten gerichter te bereiken.

Met 1,7 miljoen leden is Basic-Fit de Europese leider in de fitnessmarkt. De fitnessketen opende in België reeds 168 clubs en heeft meer dan 600.000 sportievelingen die lid zijn.

Basic-Fit beschikt ook over een eigen digital narrowcasting netwerk. Ieder fitnesscentrum beschikt over minimum 2 digitale schermen en 1 GXR video wall die zich in de cardio-afdeling en aan de inkomhal bevinden. Via deze schermen wordt momenteel relevante clubinformatie verspreid aan de klanten, maar daar komt weldra verandering in.

Het digital narrowcasting netwerk van Basic-Fit wordt namelijk uitgebreid met een DOOH kanaal. Dit stelt adverteerders in staat om clubleden te bereiken met relevante producten en diensten.

Niek van Wieringen, Business Development Manager bij Basic-Fit, legt uit: “We zitten in een tijdperk waarbij doelgroepen steeds lastiger te bereiken zijn omdat de effectiviteit van traditionele media afneemt, vooral onder de jongere generaties. Onze bezoekers bestaan voor ruim 49% uit de leeftijdscategorie 18-30, die gemiddeld 69 minuten van hun tijd besteden per bezoek aan een van onze clubs. Dit zorgt voor een hoge contactfrequentie binnen een belangrijke doelgroep”.

Voor meer informatie omtrent advertentietarieven of contactgegevens bij Basic-Fit, neem zeker een kijkje in de MediaSpecs database.