Analyse CIM-cijfers Verspreiding Pers door Roularta: Roularta-magazines scoren goed

FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM heeft net de Echtverklaring voor de Pers voor de periode 07/2015-06/2016 gepubliceerd. Deze cijfers tonen aan dat de Roularta-magazines op een stevige verspreiding verder bouwen. De abonnementenportefeuilles – de abonnees verkiezen duidelijk een full abonnement (print + digitaal) – en een stabiele losse verkoop zorgen voor een evolutie die sterk afwijkt van de markt-tendens.

 

Knack, het Nederlandstalige nieuwsmagazine van Roularta, heeft een totale meetbare printverspreiding van 100.050 exemplaren (-0,16% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar). Daarnaast heeft Knack nu 955 betaalde digitale abonnees (+25%) zodat het blijft groeien.

 

Le Vif/L`Express, de Franstalige tegenhanger van Knack, behoudt eveneens een constante verspreiding met 62.380 exemplaren (-1,23%) en 562 betaalde digitale abonnees (+33%).

Het TV-magazine Télépro (Roularta/Bayard) is met 4,75% gegroeid tot 118.074 exemplaren.

 

Wat de business-titels betreft, is er een stijging van 4,21% voor het wekelijks nieuwsmagazine Trends/Trends-Tendances dat hierdoor een verspreiding van 45.673 exemplaren (+825 digitale abonnees) haalt.

Het maandblad Data News NL/FR, het tweede business magazine van de groep, doet nog beter met een grote sprong voorwaarts van 23,39% en verspreidt nu 26.725 nummers per editie.

 

Verder blijft het wekelijks nieuwsmagazine voor de sport Sport/Voetbal-Foot Magazine scoren met een verhoging van 0,49% en een verspreiding van 43.262 exemplaren (+400 digitale abonnees).

 

Ook de andere maandbladen van de groep doen het goed.

 

Ik Ga Bouwen/Je Vais Construire stijgt aanzienlijk met 45,98%.

Plus Magazine (Roularta/Bayard) klimt naar 102.532 exemplaren (+1,88%). 

 

Nest kent een lichte daling van -3,35%, maar blijft als lifestyletitel toch nog steeds een ruime verspreiding van 81.468 exemplaren behouden.