AMMA 2023 : les grands gagnants sont Publicis, RMB, Trustmedia, José Fernandez et Wilfried Celis

FacebookTwitterLinkedIn

Les lauréats des AMMA, qui récompensent les meilleurs des meilleurs dans le secteur des médias, ont été annoncés le 8 juin à l’Auditorium 2000 de Brussels Expo. Les agences, les marques, les annonceurs, les régies, les recherches et les campagnes y sont récompensés pour les excellents résultats qu’ils ont obtenus.

Cette 18ème édition en était une de tous les records : 178 dossiers soumis dans 15 catégories AMMA, jugés en plusieurs étapes par un jury AMMA composé de 150 professionnels issus de de tous les segments du marché.

Découvrez ici les heureux gagnants d’un Gold, Silver ou Bronze AMMA et de nombreuses photos pour retranscrire l’ambiance de la cérémonie présentée par Christophe Stienlet.

Gino Baeck (Chairman CommPass) a profité de son introduction pour mettre à l’honneur Stef Peeters pour sa longue carrière et son influence dans le secteur des médias.

MEDIA AGENCY OF THE YEAR

Winner: Publicis Groupe

Nominees : Semetis, Outsight

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR LEADERS

Gold: RMB

Silver: JCDecaux

Bronze: Clear Channel

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR CHALLENGERS

Gold: Trustmedia

Silver: MM Delhaize

Bronze: Lijncom

BEST USE OF DATA

Gold: Mindshare ; Nespresso , Boost sales thanks to cognitive load optimization

Silver: Semetis ; KitchenAid makes every data point count

Bronze: Clicktrust ; Voo Zuny , Beyond today’s metrics

INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR

Gold: AdSomeNoise ;  Dynamic interactive video at scale

Silver: Semetis ; GVRN – Saving business problems caused by data issues

Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

BEST MEDIA STRATEGY

Gold: Initiative ; ING ,  Back to the top

Silver: Space ; NMBS SNCB , The Test Pass

Bronze: MediaCom ; Fanta , Halloween

BEST USE OF PERFORMANCE MARKETING

Gold: Semetis ; Decathlon, Maximising  profitability with automated SEO-SEA synergies

Silver: Clicktrust ; Skoda ; How we are winning the upper funnel

Bronze: Mindshare ; Brussels Airlines , Customer experience optimisation

MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR

Winner: José Fernandez, D’Ieteren

Nominees: Myrèse Goyvaerts, Carglass ; Bjorn Van der Cruyssen, Colruyt Group

ADVERTISING BRAND OF THE YEAR

Gold: Fuze Tea – MediaCom

Silver: Kia – Havas Media

Bronze: Carglass – Semetis

MEDIA RESEARCH OF THE YEAR

Gold: VIA ; Attention, a Key Metric for your Video Plan

Silver: KANTAR ; AI to predict the performance of Video Ads

Bronze: Trustmedia|Mediafin ;  Power of Podcasts

BEST CREATIVE MEDIA USE

Gold: RMB / VAR / Clear Channel ; Proximus , Moment of the day

Silver: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

Bronze: JCDecaux / Space/ Outsight ; Samsung Flip

BEST LONG-TERM MEDIA STRATEGY

Gold: Havas Media ; D&L , Merk voor en door de Belgen

Silver: Wavemaker ; Mondelez , Share the LUve

Bronze: dentsu ; Cristal ; Relaunching the first Belgian Pils

BEST USE OF NATIVE & CONTENT

Gold: Publicis Groupe ; #LikeABosch

Silver: Initiative ;  Cofidis , Partenaire de vos projets

Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

MEDIA BRAND OF THE YEAR

Gold: VRT max – VAR/VRT

Silver: Nostalgie – NGroup

Bronze: Flair – Roularta Media Group

MEDIA SUSTAINABILITY AWARD

Gold: NGroup ; Divertir avec sens. Partager avec impact.

Silver: RMB ; Driver of a more sustainable advertising ecosystem

Bronze: RMG ; #RoulartaCares ; duurzame first movers met Brainprint

BEST USE OF 1 MEDIUM

Gold: EssenceMediacom & SILK; Proximus , Call mom

Silver: Ogilvy Social.Lab ; Vans x Twitch ,  Off the wall of fame

Bronze: Publicis Groupe/ Outsight ; Pearle , A Relaxed Holiday Starts with a Good Sight

MEDIA PERSONALITY OF THE YEAR

Wilfried Celis (DPG Media)