De Vloer winnaar van de Lijncom Tourbus met hun Foute Tram voor Qmusic

FacebookTwitterLinkedIn

Het agentschap De Vloer is gekozen tot winnaar van de Lijncom-wedstrijd die eind februari gelanceerd werd in samenwerking met Media Marketing en Creative Belgium. Creatief talent kon deelnemen door een opmerkelijk concept in te zenden waarbij openbare vervoersreclame op een verrassende manier in beeld kwam. Uit de 30 inzendingen werd de campagne van De Vloer voor Qmusic gekozen voor zijn opvallend concept waar niemand kan naast kijken.

Het was een ervaren jury, waaronder Isabel Van den Broeck (Creative Belgium Awards), Damien Lemaire (Media Marketing), Nancy Van Zeebroeck (Deutsche Bank), Johan Roelandt (De Vloer), Lotte Neirynck (North Design) en Christine Van den Berghe, Inge De Baets en Mieke Van de Gehuchte van Lijncom, die vrijdag 26 april de winnaar bekendmaakte.

Christine Van den Berghe, managing director Lijncom, blikt terug op een succesvolle editie en geeft toelichting bij de keuze van de winnaar: “Ik ben aangenaam verrast door de vele inspirerende inzendingen. De mogelijkheden van campagnes op bus en tram zijn optimaal benut. Het creatieve concept van de Foute Tram, met de ‘foute’ aankondigingen op de tram zelf, heeft de jury overtuigd. Bovendien zullen de reizigers niet alleen ‘opmerkelijk fout’ maar ook na de Foute Party veilig naar huis gebracht worden.”

Zowel De Vloer als Qmusic vallen in de prijzen. De Vloer verkrijgt een feest- & slaapplaats on wheels die de winnaars, Ivo Mertens en Matthias Desmet, en 14 lucky collega’s heen en terugbrengt naar de Creative Belgium Awards op vrijdag 24 mei. Qmusic kan een maand lang awareness creëren met de Foute Tram. Op 28 juni zal deze tram de ‘foute’ feestvierders veilig heen en terug naar de Foute Party in Flanders Expo Gent vervoeren.