Laden Evenementen

CommPass Cycle Essentials: Market

09:15 - 11:30
FacebookTwitterLinkedIn

In deze cyclus worden de ecosystemen binnen de reclamemarkt zorgvuldig uitgelegd. Het ecosysteem laat zich als volgt beschrijven: er zijn sterke mediamerken nodig om publicitaire boodschappen naar de consument te brengen. Deze mediamerken worden als reclamekanalen vermarkt door interne of externe saleshouses naar de mediabureaus maar ook daarbuiten. De mediabureaus kopen mediaruimte aan maar geven in de eerste plaats onafhankelijk advies over het gebruik van alle mediatypes. En dan zijn er natuurlijk ook nog de adverteerders die in het centrum staan van deze markt – wat zijn hun verwachtingen?

Alle actoren aan bod met hun rol, hun werking en hun soms tegenstrijdige belangen. In die zin mag deze cyclus gezien worden als het logische vervolg van de Essentials-Media cyclus.

De lessenreeks wordt gedragen door mensen die met beide voeten in de praktijk staan. Ervaren en gereputeerde professionals beschrijven vanuit hun concrete ervaring de dynamiek van de markt. Het doel van de cursus is om carrièrestarters meer inzichten en verbanden mee te geven in een historisch perspectief, maar ambieert evenzeer een opfrisbeurt te zijn voor professionals die al jaren meedraaien. De opleiding richt tot mensen die beroepshalve met communicatie bezig zijn – ongeacht hun achtergrond – en die op een of andere manier met media trading te maken hebben.

4 online sessies in april-mei, op donderdag van 9u15 tot 11u30.

Programma

  • 22/4 Les 1: Het standpunt van de adverteerders – Katrien Giebens (De Lijn) en Christine Jean (AG Insurance)
  • 29/4 Les 2: Media trading & pitches – Thierry Brynaert (Wavemaker) en Claudia Pacitti (GroupM)
  • 06/5 Les 3: De waarde van mediamerken – Koenraad Deridder (Dekoder) en Bart Demeulenaere (SBS Belgium)
  • 20/5 Les 4: Mediastrategieën in de praktijk – Bérengère Dechamps (Space)