Laden Evenementen

CommPass – Advanced Communication Strategy Management

09:00 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

De voortschrijdende digitalisering heeft de hedendaagse consument helemaal “connected” gemaakt. Hij heeft nu uitgebreide middelen om zich te informeren, om te reageren en om te beinvloeden. Daardoor is het “traditionele model” van push communicatie onder druk komen te staan en moet een mediastrategie vandaag helemaal anders aangepakt worden. Paid, Owned en Earned kanalen eisen daarbij een evenwaardige plaats op. De drang naar korte termijn resultaat en het mantra “the right message at the right person at the right time” challengen de gekende recepten. In deze context de juiste balans vinden tussen alle touchpoints is ”the new art of recommendation”.

Het ontwikkelen van een strategie vereist daardoor een toenemende kennis van alle facetten van het communicatie gebeuren. De veranderende consument dient te worden belicht. Hij is lang niet meer zo trouw en veel beter geinformeed. Wat zijn de gevolgen voor het bouwen en onderhouden van merken? Wat zijn de gevolgen voor de retail? Hoe krijgen we deze consument “engaged” zodat hij op zijn beurt een rol kan spelen in onze communicatie? Hoe kunnen we de digitale funnel optimaliseren, met een maximale impact maar ook een zo hoog mogelijke actie en interactie?

Het centrale thema van de cyclus is “challenging the status quo!”: losgeraken van hoe we het altijd al gedaan hebben, en durven nieuwe paden inslaan. Daarvoor is meer kennis nodig van inhoudelijke elementen als merk en consument, waarvoor we in de lessenreeks gereputeerde sprekers hebben kunnen aantrekken. De rode draad in deze cursus zijn de cases uit de praktijk, waarmee de sprekers hun visies en adviezen tastbaar en bevattelijk kunnen maken.

De opleiding is gericht aan mensen die beroepshalve met communicatie bezig zijn – ongeacht hun achtergrond – en die adviezen moet geven, intern of extern.