3de editie van de SONIQ Awards gaat van start in februari

FacebookTwitterLinkedIn

De SONIQ Awards gaan opnieuw van start. Dit initiatief, dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio, is aan zijn 3de editie toe. De uitreiking zal plaatsvinden op het SONIQ event, dat in februari gepland wordt.

De awards worden uitgereikt in 4 categorieën. Dat betekent dat er een nieuwe categorie bijgekomen is: de prijs voor “Best Branded Audio Content”, waarmee alle vormen van audio die door merken worden ingezet in de kijker gezet worden. Dat kan zowel lineair als ‘on demand’ zijn, bijvoorbeeld podcasts, branded native audio content of zelfs branded radio stations.

De categorie “Best Use of Radio” is lichtjes bijgestuurd. De prijs wil adverteerders bekronen die radio gebruiken als een hoeksteen in hun communicatie en dat op een originele, efficiënte en/of creatieve manier doen.

Verder zijn er nog de categorieën “Best Innovation in Audio” en “Sonic Branding” die op dezelfde manier blijven verlopen.

Met deze 3de editie wil VIA verder gaan in zijn voornemen om goede voorbeelden van eigen bodem te detecteren en de markt te inspireren. Zowel creatieve agentschappen, adverteerders, productiehuizen als mediabureaus kunnen een dossier indienen. Dit dient ten laatste op 27 januari te gebeuren.