Wijzigingen bij IPG Mediabrands Belgium: focus op Initiative en UM, stopzetting BPN

FacebookTwitterLinkedIn

IPG Mediabrands kondigt aan dat het zijn activiteiten op de Belgische markt voortaan zal focussen op de mediabureaus Initiative en Universal Media (UM), alsook op de meer gespecialiseerde agentschappen Outdoor Services, Futures en MAP.

 

Mediabrands Belgium beslist tegelijkertijd de activiteiten van hun derde mediabureau BPN in België te beëindigen op 1 maart 2013. BPN zal zijn lopende activiteiten, klanten en werknemers integreren in Initiative en UM.

 

Een andere belangrijke wijziging is dat Magna Global, de inkoop- en onderhandelingsunit van IPG Mediabrands, voortaan zal instaan voor alle media-inkoop. Zij worden met andere woorden de centrale media-inkooporganisatie binnenin Mediabrands Belgium.

 

Om de samenwerking tussen de verschillende entiteiten te verbeteren, zal Mediabrands op het einde van volgende zomer alle verschillende bureaus verhuizen naar één gemeenschappelijke locatie. Waar exact is momenteel nog niet bekend.

 

Op deze manier zullen Initiative, UM en Magna Global in dezelfde gebouwen werken als de gespecialiseerde serviceagentschappen Outdoor Services (out of home specialist), Futures (intelligence and research unit) en MAP (Mediabrands Audience Platform). MAP omvat vandaag het search marketing agentschap Reprise Media en de trading desk Cadreon (waarin overigens verder geïnvesteerd zal worden).