We Media en UBA lanceren Media Trust Guide

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds 2019 is Digital Ad Trust (DAT) als label voor betrouwbare, Belgische websites beschikbaar. Nu gaan initiatiefnemers UBA en We Media een stapje verder. Een Media Trust Guide gaat dieper in op de criteria en biedt adverteerders een stappenplan om de kwaliteit van hun digitale advertenties te verzekeren.

UBA en We Media namen in 2019 het initiatief om een label in het leven te roepen. Digital Ad Trust (DAT) wilde op basis van criteria als gebruiksvriendelijkheid, viewability, brand safety en transparante gegevensbescherming aangeven welke lokale websites betrouwbaar zijn, op basis van een audit van fma Belgium.

Om adverteerders te helpen zicht te krijgen op de criteria achter DAT en de mogelijkheden die ze zelf hebben om website(s) te laten auditen, lanceren UBA en We Media nu de Media Trust Guide. Naast de criteria reikt die geïnteresseerde adverteerders en mediabureaus een stappenplan aan. Dat helpt om enerzijds betrouwbare mediapartners te identificeren en anderzijds het DAT-universum uit te breiden.

Downloads de gids hier.

Dit draagt bij aan de noodzakelijke opleiding van de markt en aan het vermogen van DAT om zich op de lange termijn als standaard te vestigen“, zegt José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D’Ieteren, erover. “Communicatie is key.”

Ik heb het gevoel dat iedereen denkt het digitale vak onder de knie te hebben, maar dat is verre van het geval“, besluit Aurore Devos, Senior Manager Digital Marketing & Media Coordination Benelux bij The Walt Disney Company. “Deze gids helpt bij een beter begrip van de uitdagingen rond betrouwbaarheid en de technische elementen die ertoe bijdragen.