Vinopres creëert vijf krantenbijlagen in 2015

FacebookTwitterLinkedIn

Vinopres, uitgever van Vino! Magazine, koppelt in 2015 haar redactionele expertise rond wijn, spirits en bier aan het lezersbereik van meerdere krantentitels.

 

Concreet worden er vijf extra bijlagen over drank gemaakt, welke zullen verschijnen in La Dernière Heure, La Libre Belgique en Vino! Magazine zelf. Het gezamenlijke lectoraat bedraagt op deze manier ruim 570.000 lezers.

 

Elke krantentitel verzorgt de bijlage in zijn eigen lay-out, om de leesdrempel zo laag mogelijk te houden. De inlassingen kunnen zowel verschijnen in de vorm van publireportages (uitgeschreven door de redactieleden van Vinopres), advertorials (aangeleverd door de adverteerders) of gewone advertenties.

 

De vijf bijlagen in kwestie gaan over cocktails (mei), wijnfestivals (september), wijnbeurs Megavino (oktober), champagne (november) en spirits (december).

 

Het initiatief is gegroeid na de lancering van een eerste succesvolle bijlage over champagne die verscheen op 5 december als bijlage bij La Dernière Heure, La Libre Belgique en Vino! Magazine.

 

Editing Director Dirk Rodriguez: “Het is de bedoeling om een meerwaarde te creëren voor de lezers van de betrokken kranten en tegelijk adverteerders aan te spreken, die rond hun producten tot dusver te weinig achtergrondartikels terugvonden in de grote media. Daarom ook zullen de bijlagen voor minstens 50% uit redactionele content bestaan”.

 

Alle info voor adverteerders en mediaplanners vindt u in de zoekmachine van MediaSpecs.