VIA organiseert eerste Belgische Soniq Awards

FacebookTwitterLinkedIn

In een wereld waar audio een steeds grotere plaats inneemt, wordt de auditieve herkenbaarheid van een merk steeds belangrijker. Merken voegen daarom steeds vaker sonic branding aan hun brandbooks toe. Om de “best in class in sonic branding” in de kijker te zetten, organiseert VIA op donderdag 13 februari het evenement Soniq – The Audio Celebration, waar de eerste Belgische Soniq Award zal uitgereikt worden.

Om kans te maken op de award, moeten merken aantonen hoe ze geluid inzetten om hun merk te definiëren of om de kernwaarden van het merk te communiceren. Het gaat om werk waarin een unieke audio-identiteit de consument helpt om een merk op verschillende touchpoints te herkennen en beter te begrijpen. Meer info vindt u op de website van VIA.

Zowel creatieve agentschappen, adverteerders als productiehuizen kunnen tot 16 december een dossier indienen. Een jury van professionals zal zich in de loop van januari buigen over de dossiers en de winnaar bepalen. Met deze Soniq Award wil VIA goede voorbeelden van eigen bodem presenteren, het belang van een sterke auditieve branding onderlijnen en de markt inspireren.