VIA: De audiovisuele regies nemen maatregelen om de adverteerders te ondersteunen

FacebookTwitterLinkedIn

Door de uitzonderlijke omstandigheden van de Covid-19-pandemie bevinden vele adverteerders zich met hun reclamecampagnes in een zeer complexe situatie. De audiovisuele regies verenigd in VIA willen daar met verschillende maatregelen op inspelen.

Zo nam VIA het initiatief om bij audiospots een tag-on van 5 seconden en bij videospots een overlay op het einde van de spot aan te bieden aan adverteerders. Die moet dienen om de consumenten ertoe aan te zetten te kopen via hun online platformen.

Twee voorwaarden om hiervan gebruik te maken: in normale omstandigheden minstens 75% van het zakencijfer realiseren in de fysieke winkel en beschikken over een online aankoopmogelijkheid.

De VIA-leden zullen daarnaast een campagne lanceren met een spot van 10 seconden die oproept om lokaal te kopen.

Het zal elke regie ook vrijstaan om gepaste specifieke steunmaatregelen te ontwikkelen. Deze regels zullen toepasbaar zijn voor een periode die elke regie zal bepalen. De keuze van de maatregelen, modaliteiten en voorwaarden komt toe aan elke regie, in het kader van diens contractuele relatie met de adverteerder.