VBRO wordt BNL: reclametarieven en contactgegevens in MediaSpecs

FacebookTwitterLinkedIn

De Vrije Brugse Radio Omroep, beter bekend als VBRO, wijzigde vorige maand zijn naam in BNL. De radiozender krijgt ook een nieuwe eigenaar: Hugo Foets, organisator van Yesterdayland en manager van verschillende Vlaamse artiesten, neemt de leiding over. Frederik Thomas, ruim 30 jaar aan het VBRO-roer, blijft één van de drijvende krachten als presentator, maar ook door de nieuwsdienst verder uit te bouwen.

Er zal enkel nog Belgische en Nederlandstalige muziek gedraaid worden op BNL. Muziek uit Nederland kan enkel nog als het effectief Nederlandstalig is. De koerswijziging is een gevolg van de afspraken met de Vlaamse overheid. Hugo Foets: “We hebben een netwerklicentie gekregen ter promotie van de Nederlandstalige muziek en die opdracht willen we meer dan ooit invullen. Bij ons dus geen ABBA of Simple Minds, maar wel een mooie mix van Niels Destadsbader, Axelle Red, Clouseau, Dana Winner, Lost Frequencies of Marco Borsato.”

BNL garandeert een volwaardige dekking over Vlaanderen en Brussel via 17 regionale FM-frequenties en één nationale frequentie via DAB+. De reclamewerving is in handen van IP Belgium. Klik hier voor alle tarieven en contactgegevens.